Taklimat Kerjaya & Kewangan SSG Consulting

Taklimat Kerjaya & Kewangan SSG Consulting

Galeri KVSB, 04 Julai 2023 – Pada 4 Julai 2023, Unit Perhubungan dan Latihan Industri KVSB telah menganjurkan sebuah Mesyuarat Taklimat Kerjaya dan Kewangan yang melibatkan SSG Consulting. Program ini bertujuan untuk memberi pendedahan kepada pelajar dan pensyarah KVSB tentang peluang kerjaya dan aspek kewangan yang relevan dalam industri.
Acara yang berlangsung dari 8.00 pagi hingga 5 petang di Galeri KVSB telah dimulai dengan sesi taklimat pada jam 9.30 pagi hingga 10.00 pagi. Mesyuarat ini dihadiri oleh wakil-wakil daripada SSG Consulting dan pihak pengurusan KVSB.
Tujuan utama program ini adalah untuk memberi penjelasan mengenai Taklimat Kerjaya dan Kewangan oleh SSG Consulting kepada pelajar KVSB. Selain itu, ia turut bertujuan untuk menjalin hubungan kerjasama yang lebih kukuh antara SSG Consulting dan KVSB serta mengoptimumkan dan meningkatkan kebolehpasaran pelajar tahun akhir pelbagai program di KVSB.
Program ini juga memberi peluang kepada pelajar On-the-Job Training (OJT) dan lepasan KVSB untuk mendapatkan pengetahuan mendalam tentang industri melalui SSG Consulting.
Program ini telah mencapai objektifnya dengan lancar, melonjakkan imej profesionalisme dan nama baik Kolej Vokasional Sungai Buloh. Seiring dengan penganjuran Program Taklimat Kerjaya dan Kewangan KVSB 2023, program ini diharapkan dapat memberi manfaat kepada pelajar dan meningkatkan kebolehpasaran mereka selepas tamat pengajian.
Beberapa gambar dari acara tersebut telah dirakamkan, termasuk gambar wakil SSG Consulting menandatangani buku pelawat, penerangan tentang Taklimat Kerjaya dan Kewangan, sesi soal jawab bersama SSG Consulting dan KVSB, serta sesi bergambar bersama.
Laporan ini disediakan oleh Mohd Fazdhli bin Zakaria, Ketua Unit Perhubungan dan Latihan Industri, yang boleh dihubungi melalui emel mohdfazdhlizakaria@kvsbkpm.edu.my.