Program Pemantapan OBE Kimpalan

Program Pemantapan OBE Kimpalan

BERITA: Program Pemantapan Outcome Based Education (OBE) Berjaya Dilaksanakan di Kolej Vokasional Sungai Buloh

KOLEJ VOKASIONAL SUNGAI BULOH, 05/09/2023 – Program Teknologi Kimpalan di Kolej Vokasional Sungai Buloh telah berjaya melaksanakan Program Pemantapan Outcome Based Education (OBE) dengan jayanya. Program ini telah diadakan bertujuan memberi pendedahan kepada pensyarah mengenai Outcome Based Education oleh Professor Dr. Astuty binti Amrin, Dekan Fakulti Teknologi dan Informatik Razak, UTM.

Program yang bermula pada pukul 8.00 pagi hingga 5.00 petang telah diadakan di Bilik Mesyuarat KVSB. Pensyarah dan staf kolej turut serta dalam program ini yang bertujuan untuk memberi pemahaman yang lebih jelas mengenai perlaksanaan OBE dalam proses pengajaran dan pembelajaran.

Menurut Atiqah Binti Aman, Setiausaha Program Teknologi Kimpalan, aktiviti ini telah mencapai objektif program dengan baik. Pensyarah dapat memahami dengan lebih jelas mengenai keseluruhan perlaksanaan OBE dalam PdP. Selain itu, mereka juga diberi pendedahan mengenai aktiviti yang menjurus kepada Student-Centered Learning supaya memenuhi keperluan pencapaian hasil pembelajaran.

Program ini dianggap berjaya dalam meningkatkan kesedaran dan pemahaman pensyarah terhadap konsep Outcome Based Education, yang diharapkan akan memberi impak positif terhadap pengajaran dan pembelajaran di Kolej Vokasional Sungai Buloh.

Akhir kata, kejayaan program ini turut memberi harapan kepada pihak pengurusan kolej untuk terus memperkasakan pendekatan OBE dalam proses pengajaran dan pembelajaran di masa hadapan.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi Setiausaha Program Teknologi Kimpalan, Atiqah Binti Aman.

Tandatangan,

Atiqah Binti Aman
Setiausaha Program Teknologi Kimpalan