Kursus Peningkatan ETE

Kursus Peningkatan ETE

Kursus Peningkatan DEA 1343 Low Voltage Cable Installation & DEA 2313 Low Voltage Industrial Switchboard di Pahang Skills Development Centre

Pahang, 21 Februari 2024 (JK) – Jabatan Program Teknologi Elektrik telah berjaya menjalankan Kursus Peningkatan DEA 1343 Low Voltage Cable Installation & DEA 2313 Low Voltage Industrial Switchboard dengan jayanya di Pahang Skills Development Centre.

Program ini bermula pada 18 Februari 2024 dan berakhir pada 21 Februari 2024, dari jam 8.00 pagi hingga 5.00 petang setiap hari. Tempat berlangsungnya kursus ini adalah di Pahang Skills Development Centre, Pahang. Penganjur program adalah Program Teknologi Elektrik dan ia melibatkan pelajar dan pensyarah.

Objektif program/aktiviti ini termasuk melakukan operasi amali bagi kedua-dua kursus, pemasangan mengikut SOP yang ditetapkan, dan melakukan penilaian kritikal. Walaupun tiada pencapaian tertentu yang dilaporkan, impak program ini membolehkan pelajar bertukar pendapat dan pengalaman di luar kolej vokasional.

Aktiviti yang telah dilaksanakan telah mencapai objektif yang ditetapkan. Gambar-gambar yang dirakam menunjukkan pelajar-pelajar bersama guru pengiring serta sesi amali yang dijalankan.

Laporan ini disediakan oleh Qadratul Anis binti Faisol, Setiausaha Program Teknologi Elektrik. Untuk maklumat lanjut, sila hubungi melalui emel di qadratulanis@kvsbkpm.edu.my.