Mesyuarat BAP Bil 1/2024

Mesyuarat BAP Bil 1/2024

Mesyuarat Jawatankuasa Bantuan Peringkat Sekolah Pemilihan Murid-Murid Bantuan Awal Persekolahan (BAP) Tahun 2024 Bil 1/2024

Pada 15 Januari 2024, diadakan Mesyuarat Jawatankuasa Bantuan Peringkat Sekolah Pemilihan Murid-Murid Bantuan Awal Persekolahan (BAP) Tahun 2024 Bil 1/2024 di Bilik Galeri KVSB. Program ini dianjurkan oleh Kerajaan Malaysia.

Tujuan mesyuarat adalah untuk melaksanakan Bantuan Awal Persekolahan (BAP) bertujuan untuk meringankan beban persekolahan pada awal tahun yang ditanggung oleh ibu bapa/penjaga.

Meskipun tidak melibatkan pencapaian khusus, Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) percaya bahawa Bantuan Awal Persekolahan (BAP) dapat membantu meringankan beban pembelajaran ibu bapa/penjaga dalam menyediakan kelengkapan anak-anak bagi menghadapi persekolahan akan datang.

Aktiviti yang dilaksanakan telah mencapai objektif yang ditetapkan dengan perbincangan yang dijalankan bersama YDP PIBG, En. Khairul Annuar, dan pensyarah yang sedang berbincang mengenai pengurusan pengagihan wang BAP.