Pemantauan OJT 2024 di Meastech Solutions Sdn Bhd

Pemantauan OJT 2024 di Meastech Solutions Sdn Bhd

Pemantauan OJT 2024 di Meastech Solutions Sdn Bhd

Program Pemesinan Industri Kolej Vokasional Sungai Buloh (KVSB) telah menjalankan pemantauan pertama bagi Program On-the-Job Training (OJT) 2024 di Meastech Solutions Sdn Bhd. Program pemantauan ini diadakan pada 2 Mei 2024 dari jam 10.00 pagi hingga 12.00 tengah hari.

Program ini dianjurkan oleh KVSB dengan melibatkan penyertaan pensyarah dan staf. Aktiviti ini diadakan di peringkat program dan bertujuan untuk membuat pemantauan pertama OJT bagi pelajar Diploma Teknologi Pemesinan Industri 2024. Pemantauan ini bertujuan memastikan skop kerja pelajar di syarikat bersesuaian dengan pembelajaran pelajar semasa di kolej.

Walaupun program ini tidak melibatkan sebarang pencapaian atau kedudukan, impaknya sangat penting kerana pensyarah dapat memastikan skop kerja yang diberikan kepada pelajar memenuhi kriteria OJT yang diperlukan. Ini memastikan pelajar mendapat pengalaman praktikal yang relevan dan bermanfaat dalam industri.

Dalam sesi pemantauan ini, pensyarah disambut oleh pelajar OJT, yang kemudiannya menerangkan skop kerja mereka di syarikat. Pensyarah turut memberikan penerangan mengenai perkara yang perlu dijalankan oleh pelajar sepanjang tempoh OJT. Sesi ini diakhiri dengan sesi bergambar bersama pelajar dan wakil syarikat.