Lawatan Benchmarking Ke UniKL MFI

Lawatan Benchmarking Ke UniKL MFI

Pada 23 Mei 2024, Kelab Teknologi Kimpalan telah menganjurkan satu lawatan benchmarking ke Universiti Kuala Lumpur Malaysian France Institute (UniKL MFI) di Bangi. Lawatan ini dianjurkan oleh Jabatan Teknologi Mekanikal dan Pembuatan dan diadakan dari pukul 9.00 pagi hingga 1.00 tengahari. Program ini bertujuan untuk memberi pendedahan kepada pelajar mengenai program-program yang ditawarkan serta kemudahan-kemudahan yang ada di UniKL MFI, di samping memberi peluang kepada pelajar untuk melanjutkan pelajaran mereka di institusi tersebut.

Lawatan ini melibatkan penyertaan pelajar dan pensyarah dari Kolej Vokasional, yang mana mereka dapat melihat sendiri suasana pembelajaran dan kemudahan yang disediakan di UniKL MFI. Program ini tidak melibatkan sebarang pencapaian tetapi memberi impak yang besar kepada para pelajar. Mereka dapat mengetahui hala tuju mereka selepas menamatkan pengajian di Kolej Vokasional, serta meningkatkan semangat dan motivasi untuk belajar dengan lebih bersungguh-sungguh.Program berjalan dengan lancar atas kerjasama pensyarah dan Jawatankuasa Kelab Teknologi Kimpalan (JK STC).

Secara keseluruhan, program ini telah mencapai objektifnya dengan memberi pendedahan yang berguna kepada para pelajar dan membuka peluang untuk mereka melanjutkan pelajaran di UniKL.

Disediakan oleh: Ni Nursyaza Huda Binti Rasazaman
Setiausaha Kelab Teknologi Kimpalan