Program Bersama Panel Penasihat Akademik dan Industri MPI

Program Bersama Panel Penasihat Akademik dan Industri MPI

27 Jun 2024, Bengkel Pemesinan Industri MPI, KVSB – Program Teknologi Pemesinan Industri KVSB telah mengadakan program penting yang melibatkan pelajar dan pensyarah dalam sesi pertukaran pengalaman dengan panel penasihat akademik dan industri. Program ini telah diadakan pada 27 Jun 2024 dari jam 9.00 pagi hingga 4.00 petang di Bengkel Pemesinan Industri MPI KVSB.

Program ini, yang dianjurkan oleh Program Pemesinan Industri KVSB, bertujuan untuk membantu menyediakan pelajar dan memberi tips berharga dalam menghadapi MBOT (Malaysian Board of Technologists). Ini merupakan sebahagian dari usaha berterusan KVSB untuk meningkatkan kualiti pendidikan dan persediaan industri bagi pelajar-pelajarnya.

Menurut Ummu Afiqah binti Mohd Hilmin, Setiausaha Pemesinan Industri yang juga penyedia laporan ini, program tersebut telah mencapai objektif yang ditetapkan dengan berkesan. “Program ini memberikan platform untuk pensyarah dan panel penasihat akademik untuk bertukar pendapat dan pengalaman, yang sangat berharga untuk meningkatkan cara kita mengajar dan mempersiapkan pelajar menghadapi cabaran industri,” ujar Ummu Afiqah.

Ditambah lagi, aktiviti ini tidak melibatkan pencapaian akademik secara langsung tetapi impak daripada pertukaran ilmu ini dijangka memberikan kesan jangka panjang kepada para pelajar dan pensyarah yang terlibat.

Program hari tersebut turut disertakan dengan beberapa sesi fotografi untuk mendokumentasikan kejadian penting, mencipta kenangan yang akan diingati oleh semua yang hadir.

KVSB berkomitmen untuk terus menyediakan platform seperti ini bagi membantu pelajar dalam persediaan kerjaya mereka dan memastikan mereka mendapat pendidikan yang relevan dan berkualitas tinggi. Kegiatan seperti ini diharapkan akan terus diadakan untuk meningkatkan kolaborasi antara akademik dan industri.

Untuk maklumat lebih lanjut, sila hubungi Setiausaha Program Pemesinan Industri KVSB, Ummu Afiqah binti Mohd Hilmin.