Penglibatan dan Pencapaian Pelajar KVSB Program Teknologi Elektrik di SUKMA Sarawak 2024

Penglibatan dan Pencapaian Pelajar KVSB Program Teknologi Elektrik di SUKMA Sarawak 2024

Kuching, Sarawak, 17 – 24 Ogos 2024 – Pelajar dari Program Teknologi Elektrik, Kolej Vokasional Sungai Buloh (KVSB) telah menunjukkan prestasi cemerlang dalam Sukan Malaysia (SUKMA) Sarawak 2024 yang berlangsung di Stadium Kuching, Sarawak. Penglibatan mereka di peringkat kebangsaan ini dianjurkan oleh Majlis Sukan Negara, bermula dari jam 8.00 pagi hingga 5.00 petang setiap hari.

Objektif Program

Program ini bertujuan untuk memberi peluang kepada pelajar KVSB untuk menyerlahkan bakat dan minat dalam bidang sukan di peringkat kebangsaan, sekaligus meningkatkan semangat kesukanan dan pencapaian individu mereka dalam bidang masing-masing.

Pencapaian Pelajar

  1. Noor Azzuwa Binti Azhar (Teknologi Elektrik Kohort 2023) – mewakili pasukan Ragbi Wanita Selangor dan berjaya meraih Pingat Emas.
  2. Dinie Zahran (Teknologi Elektrik Kohort 2021) – menyertai sukan Berbasikal Mountain Bike XCO dan XCR, dengan penyertaan di peringkat negeri.

Impak Program

Penglibatan pelajar dalam SUKMA Sarawak 2024 membuktikan keupayaan mereka untuk menyerlah dalam bidang sukan di samping pengajian akademik. Ini memberi peluang kepada pelajar untuk mempamerkan bakat dan kemahiran mereka, serta meningkatkan keyakinan diri dan kesedaran tentang pentingnya keseimbangan antara sukan dan akademik.

Rumusan Program

Aktiviti yang dijalankan berjaya mencapai objektif yang telah ditetapkan, iaitu memberi peluang kepada pelajar untuk terlibat secara aktif dalam sukan dan menyerlahkan potensi mereka di peringkat kebangsaan.

Gambar Program

  1. Gambar 1: Penyertaan SUKMA Sarawak mewakili pasukan Selangor.
  2. Gambar 2: Pasukan Ragbi Wanita Selangor memenangi pingat emas.
  3. Gambar 3: Penyertaan SUKMA Sarawak mewakili pasukan Selangor.
  4. Gambar 4: Penyertaan SUKMA Sarawak mewakili pasukan Selangor.

Disediakan oleh: Qadratul Anis Binti Faisol
Setiausaha Program Teknologi Elektrik