Program Treasure Hunt UNISEL

Program Treasure Hunt UNISEL

Pada 06 September 2023, Unit Psikologi dan Kerjaya UNISEL telah menganjurkan program aktiviti “FELS Amazing Hunt” di kampus UNISEL Bestari Jaya. Program ini dianjurkan oleh Fakulti Kejuruteraan dan Sains Hayat UNISEL dengan matlamat untuk meningkatkan pengetahuan pelajar berkenaan peluang-peluang melanjutkan pengajian di UNISEL, memberikan motivasi kepada pelajar terus berjaya sehingga diploma, dan mencabar daya saing pelajar untuk berkejasama dalam satu pasukan.

Program ini telah mencapai pencapaian yang membanggakan dengan pelajar-pelajar berentap dengan gigih. Dalam impak program ini, pelajar-pelajar yang mencapai tempat pertama diberikan ganjaran sebanyak RM300, manakala pelajar-pelajar yang menduduki tempat ketiga turut menerima ganjaran sebanyak RM100. Ini tidak hanya memupuk semangat kerja berpasukan dalam berdaya saing untuk mencapai matlamat yang diinginkan, tetapi juga membuktikan bahawa kejayaan boleh diperoleh dengan usaha bersungguh-sungguh dan takdir Allah atas kemenangan yang dikurniakan.

Program ini dimulakan dengan taklimat daripada urusetia di Fakulti Kejuruteraan dan Sains Hayat UNISEL. Pelajar-pelajar diberi lima checkpoint untuk dilalui dan mereka perlu memuat naik gambar di media sosial serta meraih undian sekurang-kurangnya 25 like. Pelajar yang terawal menjawab semua kuis dan menyelesaikan tugas yang diberikan diberikan markah kumpulan.

Kumpulan “Foflet” telah menggemparkan program ini dengan meraih tempat pertama. Gambar-gambar di atas menunjukkan kegembiraan mereka. Manakala, kumpulan “Atomen” telah mengukir nama mereka dengan menduduki tempat ketiga.

Berita ini dilaporkan oleh Norlina binti Abdul Aziz, seorang Pegawai Kaunseling di Unit Psikologi dan Kerjaya UNISEL. Jika terdapat sebarang pertanyaan, sila hubungi melalui emel di unitpsikologikaunselingkvsb@gmail.com.

Terima kasih atas perhatian semua pihak yang terlibat dalam menjayakan program ini.